Niski hamulec i wysokie sprzęgło

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • bigtom1975
    Classic
    • 2010
    • 10

    Niski hamulec i wysokie sprzęgło

    kazdy obywatel który widzi że ktoś łamie prawa MA OBOWIAZEK zareagować
    na przestępstwo, a to wykrocznie.

    No to kolega zareagował i nagrywał.
    zgłosił to gdzieś potem ?

    bo przecież sama tak właśnie uzasadnia pościgi za "piratami" w nieoznakowanych samochodach bez jakiejkolwiek sygnalizacji
    tu działa kontratyp, choć to też nie takie proste jak ostanie orzeczenia sądów pokazywały.

    Jest naturalnym że najbardziej kłuje w oczy olewanie prawa przez funkcjonariuszy powołanych do nadzoru nad jego przestrzeganiem.
    święta prawda
    __
    bigtom
  • jack.
    Drive
    • 2009
    • 70

    #2
    Niski hamulec i wysokie sprzęgło

    czesc

    sprawa wyglada tak. wymienilem jakies 1000 km temu klocki i tarcze przod i ku mojemu zdziwieniu hamulce nie sa tak czule jak by sie mozna spodziewac. hamulce wstawilem takie oto:

    wczesniej w fabii po wymianie klockow i tarczy mozna bylo hamowac duzym palcem u stopy, teraz w octavi musze najpierw nieco wcisnac pedal, zeby hamulce zalapaly. jakos mi sie nie wydaje ze ten typ tak ma. plyn hamulcowy jest w odpowiednim poziomie, nie wiem kiedy ostanio wymieniany. serwo nie skrzeczy ani nie trzeszczy.

    sprzeglo w porownaniu z oct 2004 1.9 TDI jest strasznie wysoko. jak sie przesiadlem, to odrazu odczulem roznice. lapie przy samym koncu skoku pedala

    autem jezdze od 3 mies i dopiero je poznaje. poprzednie tarcze byly tak pofalowane, ze nie mozna o nich nic powiedziec, poza tym, ze hamujac ze 120-140 kierownica tak skakala, ze mozna byla sie przestraszyc

    Komentarz

    • Tabel
      Rider
      • 2007
      • 312
      • Octavia II (1Z3)
      • BSE 1.6 MPI 102 KM

      #3
      Wymień jeszcze z tyłu i może odczujesz róznice. Nie zapominaj, że nowe klocki i tarcze muszą się też ułożyć.
      ŚKODA 120 L z 1977 roku.
      ŚKODA OCTAVIA II z 2007 roku.

      Komentarz

      • jack.
        Drive
        • 2009
        • 70

        #4
        z tylu sa bebny i tam szczeki tez byly wymieniane przez poprz wlascicela. zreszta tyl w hamowaniu bierze udzial chyba tylko dla zasady.
        hamulce ukladaja sie po 100-200 km, ja stuknelem 1000

        Komentarz

        • Tabel
          Rider
          • 2007
          • 312
          • Octavia II (1Z3)
          • BSE 1.6 MPI 102 KM

          #5
          Zamieszczone przez jack.
          zreszta tyl w hamowaniu bierze udzial chyba tylko dla zasady.
          Uśmiałem się po pachy! Tył ma kluczowe znaczenie w jakości hamowania mimo, że to hamulce bębnowe. Jeżeli bębny/szczęki i linka ręcznego jest źle naciągnięta to nie będziesz miał dobrych hamulców. Wymień klocki, tarcze, bębny, szczęki a nie ustaw dobrze ręcznego, pojeździj i ustaw ręczny to odczujesz kolosalną różnice!
          Zdejmij bębny, zobacz w jakim są one stanie, sprawdź szczęki, mechanizm samoregulacji, czy cylinderki nie przeciekają i jak będziesz miał pewność, że z tym jest OK to wtedy ustaw sobie ręczny i sprawdź zahowanie hamulców. Jestem przekonany, że jak to zrobisz to pedał będzie odpowiednio wyżej. Kiedy odpowietrzałeś układ i wymieniałeś płyn?
          ŚKODA 120 L z 1977 roku.
          ŚKODA OCTAVIA II z 2007 roku.

          Komentarz

          • ufo
            L&K
            • 2008
            • 1475
            • Octavia III combi (5E5)
            • CKFC 2.0 TDI CR 150 KM

            #6
            Zamieszczone przez jack.
            ku mojemu zdziwieniu hamulce nie sa tak czule jak by sie mozna spodziewac.
            daj im jakieś 500km do dotarcia i nigdy ich nie przegrzewaj, by nie śmierdziały :wink:
            jak też jak wymieniałem klocki z tarczami to deptałem na początek dwoma nogami...

            Komentarz

            • jack.
              Drive
              • 2009
              • 70

              #7
              Zamieszczone przez Tabel
              Kiedy odpowietrzałeś układ i wymieniałeś płyn?
              W tygodniu jadę na podnośnik no i przy okazji wymienić płyn. Najmniej przez 2 lata nie był wymieniany, czyli już najwyższy czas. Zobaczę też jak wygląda ten tył, co ten poprzedni właściciel tam zrobił.

              A jak to jest z tym sprzęgłem? Z tego co się orientuję, to jest tam sprzęgło hydrauliczne, które korzysta z tego samego płynu co ukł. hamulcowy i tak jak pisałem powyżej, jest wysoko. Co może być przyczyną? Najwyższy czas na wymianę płynu czy może tarcza jest już przytarta?

              [ Dodano: Sob 03 Paź, 09 18:53 ]
              Swoją drogą, ile płynu wchodzi w układ?

              Komentarz

              • Tabel
                Rider
                • 2007
                • 312
                • Octavia II (1Z3)
                • BSE 1.6 MPI 102 KM

                #8
                Nie jestem pewien, ale wydaje mi się, że w o1 sprzęgło jest na linkę. W o2 napewno jest hydrauliczne. Jeżeli w o1 faktycznie jest na linke to mozesz sprobowac podregulować. Tutaj sugerujesz się dieslem w którym jest zupelnie inne sprzęgło i większe oborty silnika na biegu jałowym. W dieslu lekko popuszczasz szprzęgło i auto już jedzie bez dodawania gazu a w benzynie zeby ruszyc zazwyczaj dodajesz gazdu, jak wlaczasz klime to obserwujesz wzrost obrotow a w dieslu tego nie ma. U mnie sprzeglo w porownaniu z dieslem tez bierze bardzo wysoko prawie u samej gory skoku pedalu a w dieslach w polowie zakresu juz wysprzegla.
                ŚKODA 120 L z 1977 roku.
                ŚKODA OCTAVIA II z 2007 roku.

                Komentarz

                • luks
                  Ambiente
                  • 2009
                  • 240

                  #9
                  Zamieszczone przez Tabel
                  Jeżeli w o1 faktycznie jest na linke
                  nie jest
                  skoda
                  fuckyeah!

                  Komentarz

                  • rss
                    L&K
                    • 2009
                    • 1098

                    #10
                    Zamieszczone przez jack.

                    W tygodniu jadę na podnośnik no i przy okazji wymienić płyn. Najmniej przez 2 lata nie był wymieniany, czyli już najwyższy czas...
                    i wlasnie tutaj upatrywalbym zrodla problemow....
                    plynu na wymiane kup ze 2 l i przelej przez przewod kazdego kola 0.5 l.

                    przerabialem podobny przypadek (wysokie sprzeglo) w malym pojezdzie Szanownej Malzonki i po wymianie plynu jest poprawa.
                    kazdy nowy dzien rodzi nowe paranoje ...
                    _________________________________________
                    Do sprzedania:
                    komplet ciemnych foteli z Octavii 1 (Tour),
                    zaciski do hamulcow 280mm.

                    Komentarz

                    • jack.
                      Drive
                      • 2009
                      • 70

                      #11
                      płyn wymieniony, problem rozwiązany. w układzie nie było powietrza, ale płyn nie wyglądał najlepiej :lol:

                      hamulce łapią jak należy, od samego początku. sprzęgło wydawać się może, że jest dość wysoko, ale musiałbym porównać z inną OCTAVIĄ z podobnym sprzęgłem

                      Komentarz

                      • Piotrek-Piła
                        Drive
                        • 2010
                        • 91

                        #12
                        witam
                        w nawiazaniu do tego tematu mam pytanko. Ostatnio wymienilem plyn hamulcowy i odpowietrzylem cały układ. Hamulec bierze w "polowie pedalu". Mam jeszcze Fabie w ktorej hamulec bierze przy delikatnym przyciśnięciu.
                        Czy jest możliwość jakoś ustawić aby pedał brał przy samej górze.
                        Czytałem że tam jest samoregulacja.??
                        Moja Skodzinka http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=34434

                        Komentarz

                        • jack.
                          Drive
                          • 2009
                          • 70

                          #13
                          Odświeżając temat, problem wrócił, pól skoku to skok jałowy.
                          2 tyg temu wymieniłem cylinderki, były spocone i pracowały skokowo. Nieco lepiej, ale to nadal zdecydowanie nie jest to. Przymierzam się do wymiany pompy, mam nadzieję, że wyrobię się do końca miesiąca

                          Komentarz

                          • w.marek
                            Drive
                            • 2009
                            • 43
                            • ASV 1.9 TDI VP 110 KM
                            • BXE 1.9 TDI PD 105 KM

                            #14
                            Mój hamulec w octavii też jest irytujący. Bierze dopiero od połowy. Wymienione tarcze klocki tył i przód płyn i bez zmian. Hamulec jest bardzo głęboki. Jakie jest rozwiązanie tego problemu?

                            Komentarz

                            • jack.
                              Drive
                              • 2009
                              • 70

                              #15
                              Ja wymieniłem już takie oto częsci:
                              - pompa hamulcowa
                              - tarcze + klocki ATE Power Disk
                              - płyn hamulcowy
                              - cylinderki
                              - szczeki i bebmy sa w b dobrym stanie
                              - rurki tez mucha nie siada
                              Zostaje tylko serwo, ale te po odlaczeniu przewodu z kolektora powoduje w pedale hamulca efekt zupelnie odwrotny SZTYWNOSC
                              Wyjscia sa 2:
                              - jezdzic jak jest
                              - sprzedac kupic cos innego

                              Ja zostaje przy 1szej opcj

                              Komentarz

                              Pracuję...